MyNameIsNorhayati...=P


Thursday, September 23, 2010

BiLe dA MuLe BertuGas.....

location : di tempat kerja yang baru je aku panas kan punggung..
mood : ok..seperti hari2 biase cume agak ceria...
timing : skang ni jam kat tangan aku : 9.40am

Salam.......
ari ni da hari ke-4 aku memulakan kerja aku yang xberape ade ni setelah 2bulan aku bercuti bersalin plak smbung cuti raye itu hari....
mule2 kerja tu...punye la liat nak bangun..mane xnyer...da sedap cuti kan...
Haziqah pule aku nak kene siapkan coz nak hantar pada pengasuh....kesian iqah...pagi2 kene bangun mandi...air panas la...
klu xsiap mandi...xsedap plak badan dier nak lena kat umah orang...pun xsedap la..kite hntar orang ngan bulum mandi kan...bucuk!!
bile da sampai pejabat...cam biase...internet dlu la pembuka selera aku...kakakakakka!!!..
boleh kate sepanjang minggu ni aku goyang kaki di pejabat....mkne kate..xdak keje la...plak dengan sejuk nyer pejabat aku ni....leh nek demam balik cam ni weiiiiii....

hari pertama aku xbersama baby aku...resah hati aku ni tetibe je...aper yang agaknyer iqah ngah buat eh??da minum ke???lena ke kat sane??...cam2 la dalam pale otak aku ni...bile petang je aku da mule siap nak balik nak ambik iqah...tapi malang xberbau...dengan pikiran kat tempat len,aku leh jatuh tangga semasa hendak ke LRT PUTRA...sakitnyerrrr.....
kaki aku yang pernah disimen akibat jatuh pada 3-4tahun dlu,kembali sakit....jatuh mengelecek ke tepi...lutut plak tul2 tertimpa ke simen...maaakkkkk haaaiii...sakitnyer xtercakap...bile smpai di stesen SETIAWANGSA,hubby aku menunggu disane setelah da ambik iqah dari pengasuhnyer....

hati seorang ibu...mane la nak anak dier busuk bile ibu penat balik keje n ingin mencium anak bile seharian ditempat keje....
baru hari pertama da membuatkan aku panas hati bile bau iqah hapak..seperti xmandi seharian...baju yang siang tadi aku pakaikan..kotor mcm dier bermain di luar rumah....bayangkan la baju yang putih bersih,menjadi keladak hitam....
ibu mane yang xmarah bile balik keje lihat anak yang dijaga rapi sebelum ni terlihat sebegitu rupe.....
rase marah campur geram membuat kan aku xpercaye pada pengasuh tu dimana staff husband aku sendiri punye wife.....aku mule menitiskan airmata melihat iqah seperti itu bile terpikirkan ape akan jadi klu aku terus menghantar iqah disane....aku mule membuat keputusan yang aku xnak antar lagi iqah ke sane....
husband aku yang pendiam selame ini trut merase xpuas hati....tapi keesokkan nyer kami terpakse antar kat sane tuk kali yang terakhir sebab nak cari pengasuh len pada siang hari nyer....

dengan berkat doa dan usaha,husband aku dapat bantuan dari rakan2 dari pejabatnyer dan mengatakan ade nursery yang ok disekitar luar bangunan pejabat husband aku...dengan pantas,husband aku menelefon Ibu Ziah,pengasas nursery tu...
petang tu...lepas aku balik keje n ambik iqah,trus kami ke nursery tu n berbincang...Alhamdulillah...tempat tu bagus n terjaga rapi...bayi2 katr sane tidak diajar tidur dibuaian sebab faktor2 keselamatan....
kami terus setuju dan keesokannyer pd hari rabu 22/09/2010,kami hantar iqah ke nursery tu.....seharian disane,didapati iqah lena dan selesa bile aku balik dan menjemput iqah....kelihatan dier begitu selesa sekali....wangi...bersih...mmg aku berpuas hati.....dan pekerja disane...cukup senang hati menjaga iqah yang tidak menangis seperti bayi2 len...pendek kate xbnyak kerenah...kerana len budak,len kerenahnyerr........

hari ni hari ke-2 aku menghantar iqah ke nursery tu....dirumah,iqah tido kerana penat dilayan semasa mandi.....bile papa dier smpai dirumah tuk hntar ke nursery...iqah mule buka mate dan kelihatan seperti seronok nak ke nursery tu....mungkin pekerja2 tu menjaga baik dan dengan rapi mengasuh iqah....
kini,aku leh ke pejabat dengan tenang dan buat seperti biase....=)

heheheh....rase tenang lagi dengan secawan kopi dan roti manis sebagai menu sarapan aku....
jadi....bile korang ade bby nnt...jaga la ngan baik kerana ianya satu anugerah yang tak ternilai dan nyawa yang berharga....
buat yang terbaik tuk cahaya mata..xkira la besar mane pun kurnian YANG MAHA ESA itu...
k la...nnt ade story lagi aku share k......nak mule nak santap ni...=P

No comments:

Post a Comment