MyNameIsNorhayati...=P


Wednesday, April 20, 2011

Kenangan Pahit Ditelan Bersama.....

location : teratak syurgaku...Penang
mood : xdapat nak gmbar kan...ade happy..ade xhappy..hhuurrmm
timing : now 3.46pm

Dear all......now da 17hari hubby aku berada di johor......n aku ambik keputusan nak menetap terus di rumah bersama haziqah....kerja...Insya Allah..ade rezeki Insya Allah aku pun mula la bekerja...but now still xde aper2 jawapan atau panggilan telefon...

dalam mase aku bersendirian...bnyak perkara yang terjadi....but orang kate..lumrah kehidupan...saper2 pun ade masalah n tekanan..cume kite ni sanggup or tak je menghadapinyer.....

namun Allah tu MAHA KUASA...DIA telah menunjukkan aku satu demi satu tuk aku bukak mate keadaan sekeliling...Alhamdulillah..aku terima dengan redha..

ada perkara yang menyakitkan hati....namun aku sedar tu hanya dugaan tuk aku teruskan kehidupan n mencari erti sebenar aper yang dikatakan sst hubungan itu...
namun disebalik kepedihan n kesedihan aku lalui..Allah telah memberi aku hikmah dan sst yang mengembirakan aku.....

satu2nya ubat disetiap kedukaan aku ni adalah nyawa ku haziqah..penyeri n penawar setiap racun yang datang menghampiri aku..dikala aku sedang menangis..dier la mengesat air mata ku tanpa aku menyuruh....meletakkan tangan dipipi seolah2 menyuruhkan berhenti menangis...Ya Allah..sungguh besar anugerah yang telah Kau kurniakan pada aku ini....

kekuatan  & semangat yang diberikan hubby jugak menguatkan aku disini yang hidup bersendirian....jadi,segala yang pahit..sume aku telan terus...
kerana aku amat tahu ALLAH MAHA ADIL...dan Dia akan membalas segala penderitaan yang aku alami..

walaupun aku ini bukan seorang yang bertutup litup...namun aku tahu KEBESARAN & KEAGUNGAN ALLAH SWT...jadi jgn la  hnya kerana sedikit kesalahan meletakkan aku ini seperti orang yang tiada berpegangan agama...subhana Allah....sungguh kejam sekali pemikiran dan kenyataan itu....
aku hnyalah insan biasa yang mesti ada salah dan silap nya....kerana tidak sume manusia itu SEMPURNA...
hanya ALLAH SWT yang cukup sempurna.....

aku hanya harapkan ini sume akan berakhir dengan segera dan ingin aku lupakan segalanyaa....
Ya Allah...bantula hambaMu ini mencari ketenangan....

aminnnn.....

No comments:

Post a Comment